ShellExecute Access Denied

Messages postés
556
Statut
Membre
Dernière intervention
11 novembre 2019
-
Bonjour,
J'utilise ShellExecute pour démarrer un .exe
lngReturn = ShellExecute(Me.hwnd, vbNullString, App.Path & "\RVRTupgrade.exe", vbNullString, App.Path, SW_SHOWNORMAL)

If lngReturn > 32 Then
                        NewVer = True   ' Download OK ET l'exe upgrade existe bien
                    Else
                        Select Case lngReturn
                            Case 0: MsgTxt = "The operating system is out of memory or resources"
                            Case 2: MsgTxt = "The specified file was not found."
                            Case 3: MsgTxt = "The specified path was not found."
                            Case 5: MsgTxt = "The operating system denied access to the specified file."
                            Case 8: MsgTxt = "There was not enough memory to complete the operation."
                            Case 11: MsgTxt = "The .exe file is invalid (non-Win32 .exe or error in .exe image)."
                            Case 26: MsgTxt = "A sharing violation occurred."
                            Case 27: MsgTxt = "The file name association is incomplete or invalid."
                            Case 28: MsgTxt = "The DDE transaction could not be completed because the request timed out."
                            Case 29: MsgTxt = "The DDE transaction failed."
                            Case 30: MsgTxt = "The DDE transaction could not be completed because other DDE transactions were being processed."
                            Case 31: MsgTxt = "There is no application associated with the given file name extension."
                            Case 32: MsgTxt = "The specified DLL was not found."
                            Case Else: MsgTxt = Str$(lngReturn)
                        End Select
                        MsgBox ("ShellExecute error " & MsgTxt), vbCritical
                    End If

En IDE tout fonctionne très bien mais si je compile j'ai une erreur 5 "accès refusé".
Y comprenez-vous quelque chose ?
Afficher la suite